Week 11: de Manchester kerstmarkt! - Reisverslag uit Preston, Verenigd Koninkrijk van René Dekkers - WaarBenJij.nu Week 11: de Manchester kerstmarkt! - Reisverslag uit Preston, Verenigd Koninkrijk van René Dekkers - WaarBenJij.nu

Week 11: de Manchester kerstmarkt!

Door: René Dekkers

Blijf op de hoogte en volg René

16 November 2014 | Verenigd Koninkrijk, Preston

Het is weer tijd voor een wekelijkse update. Betreft de stage zijn deze week de gebruikelijke vorderingen gemaakt. Deze week was niet zo heel bijzonder, want er is niet zo heel erg veel gebeurt.
Met het weekend is echter de hele week hersteld. Gisteren zijn we namelijk met een erasmus groep naar de Manchester kerstmarkt geweest. De groep bestond uit een Nederlander (ik), twee Duitsers, twee Spanjaarden, twee Fransen, twee Maltezen en een Italiaan. We hadden een afspraak gemaakt dat wanneer je bij een kraampje uitkwam waar typische gerechten uit jou land verkocht werden je iets kocht en het deelde met de rest. Een soort van cultuur promoten, wat ik wel een gaaf idee vond. De conclusie: voor zuid europeanen is de stroopwafel toch net iets te zoet.
Toen het wat donkerder begon te worden kwam de sfeer tot leven door toedoen van de kerstverlichting overal.
Het was wel een vermoeiende dag die om 9.00 uur 's ochtends begon en 's avonds om 8.30 uur afgelopen was met in de tussentijds slechts een 45 minuten zitpauze. De zondag is dan ook mooi gebruikt om lekker uit te rusten!