Week 1: aankomst en settelen - Reisverslag uit Preston, Verenigd Koninkrijk van René Dekkers - WaarBenJij.nu Week 1: aankomst en settelen - Reisverslag uit Preston, Verenigd Koninkrijk van René Dekkers - WaarBenJij.nu

Week 1: aankomst en settelen

Door: René Dekkers

Blijf op de hoogte en volg René

07 September 2014 | Verenigd Koninkrijk, Preston

Afgelopen dinsdag vloog het vliegtuig om 9.00 uur vanuit Charleroi richting Manchester. Rond 12.00 uur (Engelse tijd) kwam ik aan bij het huis waar ik de komende 22 weken zal leven, en was de stage eigenlijk al een soort van begonnen.

In de eerste week was het vooral Preston verkennen. Een beetje uitzoeken waar je wat moet halen tegen de beste prijs en dergelijke. Nu is dit in Preston niet zo heel moeilijk. Alles ligt dicht bij elkaar en is zodoende te voet goed te doen. Zo zit ik hier ongeveer 10 minuten lopen van de universiteit af en ongeveer 7 minuten naar het centrum van Preston.
De eerste week zou ik willen omschrijven als het eigen maken van Engelse standaarden. Zo moet je er op letten dat een pond wel wat meer waarde vertegenwoordigd dan een euro en dat veel zaken hier andersom zijn dan in de rest van Europa (van het verkeer tot aan de kraan). Al met al ben ik snel aan dit soort zaken gewend geraakt.

Preston zelf bevalt me tot zo ver prima. De mensen hier zijn spontaan en over het algemeen vriendelijk, net zoals de huisgenoten. In de eerste week heb ik wel gemerkt dat hier een voetbal-mania heerst. De openingsvraag van veel is namelijk 'Which team do you support?'. 'Verassend' zijn er niet veel met NAC bekend.

Tot zo ver het eerste reisverslag. Het lijkt erop dat dit een wekelijk iets zal worden, dus stay tuned!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

René

Student Chemie aan Avans Hogeschool Breda. Op stage bij UCLan in Preston, Verenigd Koninkrijk.

Actief sinds 07 Sept. 2014
Verslag gelezen: 59
Totaal aantal bezoekers 2263

Voorgaande reizen:

02 September 2014 - 31 Januari 2015

Stage bij de University of Central Lancashire

Landen bezocht: